HTML

Norvégiában

Erasmussal Norvégiában, Aalesund-ban.

Utolsó kommentek

• Tamararara: Húú basszus állatira fájhat a szíved, hogy haza kell jönnöd. :( (2009.12.11. 13:16) Az utolsó
  • Arpesz: Sajnos nem Erasmussal, csak bringával :), de voltunk mi is Norge-ban: norvegia.utazni.info (2009.11.25. 14:53) Itthon
  • ViviS: Nagy jó lett az interjúúú. Egy összegző bejegyzést nem tervezel? :D (2009.06.07. 10:50) Interjú
  • EXplorer: http://kecskemet.blog.hu/2009/05/28/egy_kecskemeti_fiatal_kalandjai_norvegiaban hogy megmaradjon ... (2009.05.30. 00:08) Interjú
  • EXplorer: @kidddo: hát, vagy születés, vagy lelkes bloggerek kérdése az adott városban :D Jaja, egy újságíró... (2009.05.28. 16:47) Gerianger fjord
  • Utolsó 20

Bergen 1-2.

2009.02.26. 00:54 :: norway_baby

Szóval Bergen. Aalesundtól kb. 431 km-re fekszik, ez az egyik legközelebb eső nagyváros, ha minden igaz, akkor a második legnagyobb norvég város. Aalesund-ot szeretem, Bergent imádom. Szerintem sokkal szebb mint Aalesund.
Kocsival vágtunk neki a túrának, kocsit bérelni sokkal olcsóbb, mint bármlyen másik közlekedési formát választani, főleg ha hosszú távról van szó. Délelőtt 10 körül indultunk el Aalesundból, este 7 körül értünk Bergenbe, és foglaltuk el a szállásunkat a YMCA hostelben. :D (KIN kupa forever. :D)Olyan 8-9 órát kocsikáztunk. Ahogy tanult barátaim mondták volt, nem tévedtünk el csak a szebbik úton jöttünk. Nem győztük kapkodni a fejünket út közben, olyan gyönyörű a táj. Közel 1000 képet csináltam az út során. Kétszer kompoznunk kellett, hogy egyik szigetről átjussunk a másikra. (Aki esetleg Aalesundba készül ERASMUS-al: a kompon a kocsiért is kell fizetni, és fejpénzt is szednek (lesz még jótanács)) Életemben nem láttam még ennyi vízesést 8 óra alatt, szerintem nem hazudok, ha azt mondom, hogy több mint 100 vízesést láttunk út közben, és rengeteg alagúton mentünk át.
De beszéljenek helyettem a képek:

Este megérkezésünk után elmentünk egy kicsit mászkálni a városba. Mit ne mondjak, beleszerettem ebbe a városba. De nagyon. Egyszerűen imádom. Kis sikátorok, romantikus hangulat, sejtelmes fények. Fantasztikus.

Másnap, reggel "költöztünk", találtunk egy olcsóbb hostelt. Igaz rendesen messze van a központtól, de jóval olcsóbb, ez a Montana hostel. (kiutazóknak:ha kocsival jöttök ajánlom a Montanát, jó hely. Érdemes 150 koronáért venni Hostel kártyát, és a világon az összes hostelben kedvezményt kapsz. Itt 15% kedvezményt kaptunk öten, egy kártyára. A kártyát a Montanában vettük meg. Ha Hurtigrutennel, vagy busszal jöttök akkor vegyetek Bergen kártyát, egy csomó helyre ingyen lehet menni vele, és a tömegközlekedés városon belül ingyenes. Érdemes a turinfo-t megkeresni, és nyaggatni őket, hogy mit érdemes megnézni, mi mennyibe kerül, és mi meddig van nyitva.) Az akváriummal kezdtünk ma. Tanúi lehettünk, ahogy egy új krokodil érkezik. Kint volt az összes környékbeli sajtó. Kicsit jobbra számítottunk az akvárium kapcsán. De szép volt.

Utána halpiac, ami így télen egy sátorra zsugorodott össze (kiutazóknak: ha jöttök érdemesebb a nyári időszakban jönni, "forgalmasabb" a város.) A templomok másfél óráig vannak nyitva, elég hülye rendszer. Utána még pár helyi nevezetesség, utána valami függő vasúttal felmentünk a kilátóba. Mindenképp érdemes ezt kipróbálni. Gyönyörű. A plasztik kártyákból meg kezd elegem lenni. Van otthonról is egy csomó, eu-s tb kártya, személyi, diák, de itt Norvégiában még mindemellé: diák, Bergen kártya, hostel kártya, hostel belépő kártya, stb... A színes házak közt vannak sikátorok, amik nagyon szépek, igaz a 9 és háromnegyedik vágányon lehet oda jutni.
És a képek (a ferde ajtó tényleg ferde, kivételesen egyenesen fényképeztem.) :

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rumors 2009.02.26. 15:46:00

Lehet hogy bennem van a hiba, de két helyen is nagyon nagy fehér rész látszik az új adagodban. Csak gondoltam szólok, nemtom nálad ez hogy látszik. :)

Az a kép, ami rólad van, tök úgy néz ki, mintha oda lennél Photoshoppolva. :D:D:D

Amúgy annnyira gyönyörűűűek a képek!!!! Én is úggyyy ott lennék!!!!!

rumors 2009.02.26. 22:12:01

@Nao: hát ez egyszerűen fantasztikus ötlet. :D hogy te milyen figyelmes vagy, Nao! OO

bár még nem nagyon kezdődött el a pesti tavaszodás... :D

ajutta 2009.02.27. 16:28:22

és a fodrászüzletekkel mi a helyzet norvégiában ??:P

norway_baby 2009.02.27. 16:29:27

@rumors: Nálam nincsenek nagy fehér részek, szerintem 1-2 kép nem töltődik be normálisan nálad. VÖMÖCS lécci írd le a megoldást. Köszi!
@Nao: Jaja, írjatok blogot, kíváncsi vagyok mi folyik otthon. :D

rumors 2009.02.27. 17:29:28

@norway_baby: nemtom csináltál e valamit, de most már nincsenek fehér részek. :D

kidddo 2009.02.28. 00:24:59

@norway_baby: látszik is a hajadon :D
jutta.. te elmebeteg vagy :D:D:D:D
meghalok a röhögéstől! :D

kidddo 2009.02.28. 00:26:15

egyébként meg tibi, a képek tényleg iszonyatosan jók, főleg amik a városban készültek. nagyon nagyon szép hely lehet. a rénszarvas no comment.
nekem még mindig vannak fehér részek.. de annyi baj legyen.
ja, és tibi.. ezt meg csak úgy, hátha értékeled..
docler.hu/video/6157

norway_baby 2009.03.01. 23:19:05

@kidddo: Nagyon köszi a videót. Tök jó. A képekkel meg igyekszem. Lassan kiírhatom iwiw-re a hobbikhoz, hogy fényképezés. :P

kidddo 2009.03.02. 00:37:42

@norway_baby: küldd már el milyen masina ez, érdekel, tudom hogy mutattad már korábban de nem emlékszem.

kidddo 2009.03.02. 00:38:30

@norway_baby: mármint a fényképezőről beszélek