HTML

Norvégiában

Erasmussal Norvégiában, Aalesund-ban.

Utolsó kommentek

  • Tamararara: Húú basszus állatira fájhat a szíved, hogy haza kell jönnöd. :( (2009.12.11. 13:16) Az utolsó
  • Arpesz: Sajnos nem Erasmussal, csak bringával :), de voltunk mi is Norge-ban: norvegia.utazni.info (2009.11.25. 14:53) Itthon
  • ViviS: Nagy jó lett az interjúúú. Egy összegző bejegyzést nem tervezel? :D (2009.06.07. 10:50) Interjú
  • EXplorer: http://kecskemet.blog.hu/2009/05/28/egy_kecskemeti_fiatal_kalandjai_norvegiaban hogy megmaradjon ... (2009.05.30. 00:08) Interjú
  • EXplorer: @kidddo: hát, vagy születés, vagy lelkes bloggerek kérdése az adott városban :D Jaja, egy újságíró... (2009.05.28. 16:47) Gerianger fjord
  • Utolsó 20

Házak, havazás meg kávé

2009.02.11. 15:54 :: norway_baby

Nemsokárra egy hónapja itt vagyunk! Repül az idő. Hétfőn, igazából nem történt semmi, Henry tartott egy nagyon izgalmas angol nyelvtan órát, sokkal másabb hallani olyantól akinek tudod, hogy ez az anyanyelve. Kedden játékelméleteztünk üzleti kommunikációból, vannak a menedzserek, és a dolgozók, és le kell tárgyalni egy szituációt. Mindenképpen érdekes. Ekkor volt az első alkalom, hogy kávét ittam. Megkóstolta Zsófi, és megkérdezte, hogy miért vizeztem fel, de nem volt felvizezve. Nálunk ennyire szar a kávé, már bocsánat a kifejezésért. Azóta találtam espressot, de az se sokkal jobb, igaz az már kezd hasonlítani a kávéra. Délután megint a fantasztikus édes savanyús rizses virslit ettük. Én főztem. A szomszédunkban lakik egy Kínai lány, megtanítottam neki a rizs főzés csínját-binját, de majdnem agyvérzéssel kellett korházba vinni, amint látta, hogyan csinálom, és az édes savanyú szósz is az üvegből varázsolom ki. Szerintem hasonló lenne a szitu, ha mi látnánk őt gulyást főzni. Február eleje óta szakad a hó, a helyiek azt mondják, hogy évek, évtizedek óta nem volt ilyen nagy havazás. Az időjárás is elég szeszélyes, mert egy órán belül süt a nap, azután esik a hó, azután felhős, utánna süt a nap és esik a hó. Ma délelőtt azt mondtam, hogy ilyen időben nem vagyok hajlandó fél órát gyalogolni, inkább buszozok, mire elindultunk kisütött a nap.
Az élővilágról pár szót ejtve, itt nincs galamb, meg légy. Igaz ezek nem is hiányoznak. Van rengeteg sirály, meg varjú. Alig vannak emberek az utcán, örülsz ha látsz 1-2t suliba menet. Kóbor kutyát sem láttunk még.
A norvég nyelvről is megmelékeznék pár szóban. Elég logikus a nyelv, ha pár alapszabályt megtanulsz, vagyis egyenlőre logikus, de az Y-t mint betű, egyszerűen fizikai képtelenség kiejteni, úgy ahogyan ők. De a Dutch nyelcsaládban is ott a G, vagy a H, de asszem a G amelyiket szintén lehetetlen kimondani. Kezd összerázódni az erasmuszos csapat, Brecht ma kitalálta hogy ő egész nap Tibor volt (tired and boring). Ma a változatosság kedvéért zöldborsó fözelék volt a menü sült virslivel. Lassan gyilkolni tudnék egy rántott szeletért, vagy brassóiért. Amióta kinnt vagyok, 2szer ettünk igazából húst, és az is spagetti volt. Timinek üzenem, hogy találtunk fehér kenyeret, de tejfölt azóta sem. Bettinek meg azt, hogy megpróbálom úgy érezni, hogy a rántott hús már bennem van. :D
Néhány kép az elmúlt pár napról:
Éjfékor készült kép, ennyire világít a hold

Havazás este

Hófedte házak

Havazással egybekötött napsütés

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://norwaybaby.blog.hu/api/trackback/id/tr30937086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maatyiii 2009.02.11. 16:41:31

hali azzal kezdeném hgy nagyon széphelyen vagy ezt igy észrevettem:D majd kérd meg a kinai szomszédoslányod hogy tanitson meg pálcikával enni az jofless lehet:D további szép napot ott a távolba csöscö:D

Doragar2 2009.02.11. 18:07:07

Látom szállingózott a hó egy kicsit:) Az éjfélkor készült képed üt mindent az oldalon!!!! sztem:)

Nem személyeskedek itt majd beszélünk úgy is msn vagy skype:)

ViviS 2009.02.11. 19:41:15

A táj gyönyörű,de a havazás nekem sem hiányozna. :)

norway_baby 2009.02.11. 20:03:14

@maatyiii: köszi. jó a megfigyelőkéd. ;)valami jó kajára tényleg megtaníthatna, szeretem a kínai kaját.
@SallaiTomi: Köszönöm!!! :D Nem lehet normálisan fényképezni, mert szakad a hó. Meg gondolom jót tesz a gépemnek, hogy kb. a 20 fokos szobából rohangálok ki vele az erkélyre fényképezni. :P
@ViviS: Tényleg gyönyörű, meg ha egyszer eláll a hóesés, akkor tudok máshonnan is fényképezni.

TomRoncsak 2009.02.11. 22:55:44

Én a kajás vonalhoz szólnék hozzá, elvégre a hasamat nagyon szeretem.
Szóval sajnos külföldön nem nagyon van tejföl, hacsak nem tőlünk importálják, mivel nem ismerik. Helyette van valami sour cream van mi a rák, ami úgy ahogy megközelíti, de az sem az igazi. Azért sok sikert a keresgéléshez! :)

norway_baby 2009.02.12. 00:37:09

@TomRoncsak: Az egy dolog, hogy szeretem a hasam, de rólad nem mondanám meg. :D Nézegettem recepteket, hogy mit lehet kihozni hús meg tészta nélkül, a hús drága a tészta hizlal, (:D) és kb. mindegyik dologhoz kell tejföl, de a húsos dolgokhoz is kell, szal mindegy. Asszem maradunk a rántotta, palacsinta, virsli, rizs, meg a hal mellett. Ötletem sincs. Nokedlit meg bajos csinálni, bár az is tészta... :P Emailben várom a recepteket, a legjobb jutalomban részesül!

b-e-t-t-y 2009.02.12. 14:42:53

Szijjjjjja :)
Én csak azt tudom neked tanácsolni továbbra is, hogy ha nagyon éhes vagy, csak gondold azt hogy már benned van amit kívánsz :D:D:D:D Látod a rántott husival is tök jól ment :D
Na puszillak!
Ja és majd keresgélek neked jó kis recepteket!!!;)

Timi from Ireland 2009.02.15. 22:44:56

Én meg már leszoktam a fehér kenyérről... Viszont a tejföl finomabb, mint otthon!!! :D
süti beállítások módosítása